Sunday, 20 May 2012

alahai cikgu sekolah memandu..=P

salam malam..

hai semua..hahaha
rasa macam lama x buat kerja ni..hahahaha
okeh harini aku nk cerita pasal cikgu di sekolah memandu kereta..
aku telah dengan jayanya memperoleh lesen b2 dan D sebelum usia ku menjelang 20 tahun..
x awal sangat dan xlah lewat sangat..
ok so..aku xnak cerita pasal kisah aku ambil lesen..xmenarik pun.
aku nk cerita pasal rakan2 aku yang bakal bertemu JPJ esok hari ..
ye leee.. test JPJ katakan..
tapi sekolah memandu ini utara kedah darul aman iaitu Sekolah Memandu macam2 aih(dirahsiakan)..

fuhh nak habaq mai..
angpa tau x.. ak bagi contoh rakan aku CIk A..
Cik A ne dah la esok nk JPJ..
so semalam dengan hari ni..aku apa lagi.. try la test dia tengok..
bukan apa.nk tolong membe.. aku nk sangat dia lulus esok..

apa yang aku tengok..cikgu dia ajar bukan main lagi..
(berdasarkan cara Cik A neh bawa)
aku bukan nk kata..cikgu dia ajar dia..macam dia nk p drift..
cikgu..!!
kawan saya ni..baru nk belajar memandu..
cikgu ajar la tertib2 dia..bukan biar dia bawa ikut suka..
bila aku tanya kenapa ang buat macam tu..macam ni..
"cikgu tu ajar macam tu".. ni jawapan dia..

tengok cara Cik A neh pulas stereng pun boleh nmpak la..
alahaiiiii cikgu..
geram pula saya dengan cikgu nihh..
lepas tu..cikgu kata la dia bawak kalut..
dia bukan kalut cikgu..
selepas aku tunjukkan kat cik A cara pegang stereng..
bila dia bwak cara ak ajar..sopan sikit aku tengok..xkalut pun..

alahai cikgu ...
lagi cikgu cakap apa kat dia..??
macam la aku xtau..
cikgu cakap...
"baik xpayah bawa kereta"..
cikgu.. gaji cikgu..pelajar yang bayar cikgu..
tugas cikgu..ajar bagi faham..
bukan tau nak marah bila dia buat silap..

alahaiiiii cikgu..
aku tau la.. xsemua cikgu macam tu..
tapi aku tgk, cikgu dah silap banyak..
cikgu ajar seolah2 cikgu nak dia ulang lagi..
dengan itu keuntungan berlipat ganda..yeee x?
patut lah bos company cikgu boleh pakai kereta mewahhhh..

dan kepada kawan aku tuh.. Cik A..
aku pun sama laa..
aku bukan nak marah2 ang sepanjang dua hari ni.
tapi aku geram tengok..
ang dah nak test esok..
tp cikgu tu buat xnmpak je silap ang..
aku x salahkan ang..

Cik A.. aku tengok hari ini..
ang pun tertekan dengan aku kan
aku lagi laaa..aku just nak ang lulus JPJ esok..
aku tengok ang boleh buat..
harini apa yang aku ajar ang..
ang dapat buat dengan jayanya..
aku marah ang sbb aku sayang nyawa ang..

bila kita atas jalan..
ketika memandu..
nyawa kita di hujung2 jeee..
aku xnak pegawai JPJ tu ...
boleh macam2 ngan ang..
aku nak x ada pangkah (X) esok..

kepada cikgu2 di sebuah sekolah memandu tu..
saya nak pastikan esok.. rakan2 saya yang terlibat dalam Ujian JPJ lulus..
xkisah la rakan y test buat kali Pertama, kedua mahupun y ketiga..
terutamanya seorang lagi rakan saya y sememangnya sudah mahir memandu.(cik Z) jika tidak..saya akan pastikan sekolah memandu cikgu mendapat liputan media..
puas hati akuuuu!!!..

kepada rakan2 aku tuh..
CIK A..
CIk Z..
n cik K juga..jgn langgar2 k..
hahaahahah..semoga lulus Ujian MEmandu esok..
aku doakan korang semua luluss..
aku plak rasa xboleh lena kang..

hahahaahah
kepada cikgu2 memandu saya dulu..
terima kasih atas tunjuk ajar cikgu..
saya dah boleh drift dengan jayanya..hahahahaah
(ops y tuh ak blajar sndiri- cikgu aku dah larang..)

=)
sekian dengan jayanya..menanti hari esok..



No comments:

Post a Comment