Friday, 11 May 2012

Perubahan!! Nak!!..Nak!!..

malam semua...
untuk merapatkan lagi dan rasa lebih mesra,,
hamba telah sepenuhnya merubah gelaran hamba..
hamba akan menggunakan ganti nama --> aku..
amacam? angpa boleh terima x??
hahahahha..orang utara mmg x boleh lari dari bahasa nya y sempoiii naaa...

okehh hari ini aku nk cerita sikit cita-cita aku..
pa diaaa la aku nk jadi yaaa..?

okkk...
masa aku kecil2 dulu..
aku bercita-cita untuk mengubah dunia.
jadikan macam dunia y penuh dengan keadilan.xmau perang2..wahh gitu..


Apabila aku meningkat remaja,
remaja xlah remaja sangat..PMR gitu..hahahaa
aku mula rasakan cita-cita itu terlalu tinggi,
walaupun masa tu aku pun tinggi..hehehehe
Maka suka atau tidak..aku pun ubah fikiran utk mengubah negeri aku saja.
ye aku bangga dengan negeri aku..
PERAK DARUL RIDZUAN..

mana2 yong n yeop tuhh..mesti bangga dengan aku..
tapi satu ja yang aku kureng sikit..
aku xpandai labong perak.. 
ate bukan ape.. duduk sempadan kedah/peneng..
kui2..jgn marah org negeri teman yerrr..

ok teruskan..td sampai kat nak ubah negeri kan?
ok apabila aku makin meningkat dewasa,
dewasa tak dewasa sangat.. dalam SPM gitu..
Aku rasakan cita-cita ini juga terlalu tinggi,
Jadi aku pun merancang untuk mngubah kampung aku sahaja.
hahahah..kampung aku yang aku sayang tuh..
Jalan GULa namanya.. sbb tu aku kalau bancuh air ja..
nak habaq kat angpa..manis sungguh...
nak kata gula free..x juga kan..

sambung cerita la plak..
Apabila aku sedar, ini juga mustahil untuk aku lakukan,
yelaaa tara mana sangat aku nih..
so aku  cuba pula untuk mengubah keluarga aku.
keluarga aku ada 10 orang semuanya..
termasuk mak n abah..
ramai tuh..boleh buat yayasan ooo..
macam2 la aku nk buat .. maksud aku..ubah..hehhehe


Sekarang aku sudah hampir tua,
tua xsangat la.tp aku rasa macam tua ja..
baru aku sedar bahawa aku
Seharusnya bermula dengan mengubah diri aku sendiri terlebih dahulu.
angpa nampak x kat situ..
cita-cita boleh tercapai..tp xboleh atas terus..
slow2 dari bawah..
pasang matlamat pun xsalah..
yang penting kena ada usaha ke arah tu kan..
haahhaahahah..


so sebabkan aku baru 23 tahun (2012)..
so ak masih sempat lagi kann? hahahahahah


nowwww!!! 
aku nak ubah diri aku..
aku mungkin dapat mengubah keluarga aku, kampung aku, negeri aku dan mungkin dunia…
Siapa tahu????


hahahahahahhahaha..sekian entry kali ini...

No comments:

Post a Comment